2024. május 19., vasárnap - Ivó, Milán

Az Airbnb aktivitása 2017-hez hasonlóan 2018-ban is jelentős növekedést mutatott, 25%-kal növekedett a vendégéjszakák száma, ami 2018 végére meghaladta a 1,8 milliót. Ezzel 2016-hoz képest közel 70%-kal növekedett az Airbnb szálláshelyen eltöltött vendégéjszakák száma, derül ki a Colliers International és a Hotelschool The Hague friss, Budapestre vonatkozó Airbnb elemzéséből

Az Airbnb piaci részesedése az eltöltött vendégéjszakákra vonatkozóan 2018 végére már elérte a 20%-ot. Következtetésképpen kijelenthetjük, hogy a már eleve magas piaci részesedését az Airbnb tovább tudta növelni a tavalyi évben, továbbá az elmúlt évek belvárosi kerületekre vonatkozó szabályozó rendeletei egyelőre nem tudták visszaszorítani az Airbnb terjeszkedését Budapesten.

Hasonlóan 2017-hez képest, az Airbnb foglalások erősen a belvárosi kerületekre fókuszáltak 2018-ban is, mivel a V., VI., VII. kerületben történt a budapesti foglalások 69%-a. A tanulmány szerint a VII. kerület vezeti az Airbnb foglalások koncentrációját 29%-kal (+4%-pont növekedés 2017-hez képest), melyet a VI. kerület követ 22%-kal (-1%-pont), valamint a harmadik helyet az V. kerület foglalja el 18%-kal (-3%-pont).

Ezeken a területeken a szobaárak általában magasabb árszintet képviselnek összehasonlítva a kevésbé népszerű kerületekkel, azonban a mért átlagár nem tudott tovább emelkedni 2018-ban.

A budapesti foglalható egységek száma 10%-os növekedést mutatott az előző évhez képest. A különböző típusú szálláslehetőségek közül 2018-ban is a teljes lakás volt a legkeresettebb opció a vendégek körében, mivel a foglalások 50%-a ilyen típusú szálláshelyen történt.

A bérbeadók többsége (61%) egynél több lakást adott bérbe, amely meghaladja a legtöbb európai nagyvárosban kialakult 40-50%-os átlagot. Ez alapján elmondhatjuk, hogy a budapesti Airbnb piacot inkább a professzionális bérbeadók dominálják.

Az eddigi trendek alapján arra számítunk, hogy az Airbnb piac a következő években is növekedni fog, összhangban a Budapestre látogató turisták számának emelkedésével. A hazai szállodapiacon történő folyamatos és jelentős fejlesztések átadása a következő 2 évben várható, így a kínálat bővülésének köszönhetően az Airbnb piaci részesedésének gyors növekedése csökkenhet az elkövetkező években. Továbbá az egyre szigorúbb szabályozói környezet is visszafoghatja a növekedés ütemét. 

– mondta Steinfeld Tamás, a Colliers International piackutatási igazgatója.

A Colliers International és a Hotelschool The Hague friss, Budapestre vonatkozó Airbnb elemzése alapján szerkesztett kiadványban szereplő információk forrása az AirDNA által szolgáltatott, hiteles Airbnb adatbázis.

(Forrás: Colliers International, Hotelschool The Hague)

Magyarország Szingapúri Nagykövetsége szervezésében hazánk először mutatkozott be önálló nemzeti standdal, négy társkiállító utazási iroda, valamint a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ közreműködésével Ázsia vezető turisztikai szakvásárán.

A nagy sikerű háromnapos OfficeXPO keretein belül került sor az első WELL Building konferenciára a MOM Sportban, ahol jelentős érdeklődést váltottak ki a hazai és nemzetközi szaktekintélyek előadásai és kerekasztal-beszélgetései. Bár az út elején járunk, de az út szerencsére tisztán látszik - számol be a realista.hu.

Már-már közhelyszámba megy, hogy minden cég influencerrel akar reklámozni. De vajon tudjuk-e, milyen tényleges, kézzelfogható eredményeket nyújt ez a fajta marketing? Egy új szolgáltatás azt ígéri, hogy pontosan mérhetővé teszi az influenszer-kampányok hatását – így mind a cég, mind a megbízott véleményvezér pontos képet kaphat a munkája értékéről. A Befluence már most olyan piaci szereplőket tudhat a hívei közt, mint Kulcsár Edina, Tápai Szabina vagy Nagy Benedek (youtuber).

Miért is van szükség influencerekre? „Egy cégnek kell egy arc, aki megszemélyesíti a márkát. Kis -és középvállalatoknak különösen értékes egy véleményvezér, mivel költséghatékonyabb, mint egy plakátkampány vagy egy TV-szpot” – mondja Tápai Szabina kézilabdázó, aki maga is 180 ezernél több követővel büszkélkedhet.

Sokan azt mondják, ez egy óriási lufi, ami előbb-utóbb ki fog durranni. Nos, én kezdek meggyőződni az ellenkezőjéről! A cégek rengeteget tudnak spórolni, ha influenszer-marketinget folytatnak, hiszen így már nem kell a különböző platformokon való megjelenés díját kifizetni

– ezt már Kulcsár Edina teszi hozzá, akinek a hétköznapjaira közel félmillióan kíváncsiak az Instagramon. A korábbi szépségkirálynő ráadásul nem csak véleményvezérként tevékeny, hanem maga is foglalkozik marketinggel: jelenleg egy több mint 50 influenszerrel dolgozó ügynökséget működtet.

Mitől jó az influenszer?

Kozma Máté, a Befluence startup szóvivője szerint a sikeres influencer-kampányok titka a megfelelő személy kiválasztásában rejlik, ami sokszor nem is olyan egyszerű feladat – az új eszköz ebben is a cégek segítségére lesz. Van, hogy az adott hirdető szimpátia alapon ragaszkodik az ismert archoz, miközben a marketing céljaikhoz valaki más lenne megfelelőbb. Ezért is nagy előny, ha valaki jól szegmentált közönséggel rendelkezik. Ha például kutyabarátként egy minőségi tápokat bemutató Insta-oldalt működtetünk, van egy nagyon jól körülírt célcsoportunk: a kutyatápok iránt érdeklődő gazdik. 

A következő, elengedhetetlen szempont a hitelesség: „Egy hiteles influenszer nem csak szponzorált tartalmakat oszt meg az oldalán. Ha pedig valamit promóz, akkor nemcsak a poszt erejéig pózol vele, hanem egyébként is hordja, használja. Látszik, hogy szereti, és nem csak azért vesz fel valamit, mert pénzt kapott érte!” – mondja Kulcsár Edina. Ezzel Tápai Szabina is egyetért: „Volt olyan hirdető, akit visszautasítottam, mert nem tudtam azonosulni azzal, amit képviselt. Az is fontos, hogy hosszú távú kampányokban gondolkodom, egyposztos felkéréseket nem vállalok el.”

És mi a helyzet a lájkokkal? Vajon mennyit nyom a latban, hogy hányan szívecskézik be az adott személy posztjait? Edina szerint egy cégnek nem ez alapján kéne influenszert választani. „A hitelesség, a kommunikáció, a statisztikák és persze az eladás a legfontosabb.  Szerencsére ez (a Befluence) egy olyan fejlesztés, ami mérhetőséget biztosít a cég és a véleményvezér számára. Előbb-utóbb mindenki rá fog jönni, hogy mérés nélkül senki nem tud érvényesülni ebben a világban.”

A jövő: a mérhetővé tett teljesítmény

Miben rejlik tehát a Befluence újítása? Röviden: az új szolgáltatás pontosan mérhetővé teszi, az adott cég számára hány konverziót: (vásárlást, kattintást, feliratkozást) generál az influenszerrel való együttműködés. Ez pedig mind a cég, mind a véleményvezér oldalán a fejlődést szolgálja.

A Befluence egy egyedi kódot generál, ami a cég weboldalába építhető be - az influenszernél ugyanekkor egy szektor-specifikus tag-ekkel ellátott link jelenik meg, ami az oldalra mutat. A két felületet összekötve pontosan mérhető, a kattintások mekkora hányada érkezik az influenszeren keresztül és azokból mennyi konverzió keletkezik

– magyarázza Kozma Máté. 

Így nemcsak a cég láthatja, hogy az influenszer mennyit értékesít, hanem a felkért személy is visszajelzést kaphat arról, hogyan teljesít a kampányban. „Ha nem elég jól, akkor megéri a posztok tartalmán csiszolni, esetleg megfontolni, hogy a jövőben más termékcsoportokra koncentráljon. Lehet például, hogy valaki fitneszbérletek értékesítésében nem jó, viszont sikeresen reklámozhat ruhákat.” 

Kulcsár Edina már most lelkesedik az új lehetőségért: „Korábban csak a cégek visszajelzéseiből tudtunk eredményeket számolni. Vannak bizonyos követőlinkek, de korántsem mutatnak olyan részletes adatokat, mint a Befluence. Örülnék, ha a cégeknek nem kéne pénzt kidobnia ahhoz, hogy kitapasztalják, ki a számukra az ideális személy, hiszen sokszor hallunk olyanokat, hogy több százezret kifizetnek, de vásárlást nem igazán tudnak generálni belőle.”

Ezt így látja Tápai Szabina is, aki szerint a mérési eredmények ismerete kedvez az influenszereknek is, hiszen: „Ezáltal fejlődök, képet kapok arról, hogy milyen területeken vagyok erős. Más üzleti modellt tudok kialakítani a velem együttműködő céggel - például a bevételből részesülök, amire eddig még nem volt lehetőség a mérési rendszerek hiánya miatt. Ezzel pedig lépéselőnybe kerülhetek más influenszerekkel szemben!” A Befluence-nek köszönhetően lehetőség nyílik a PPC alapú influencer együttműködésekre is.

Szabina szerint a Befluence várhatóan megszűri majd a piacot, és szűkülni fog azok köre, akiket felkérnek a közös munkára.

Az influenszerek száma csökkenhet, hiszen az eredményteleneket kidobja a piac – a hatékony véleményvezérekkel hirdető cégek száma viszont csak növekedni fog. Aki valódi értéket teremt, annak mindig lesznek felkérései.

Túl vagyunk az önkormányzati választásokon, készülhetünk az őszi teendőkre. Összeállítottunk 3 + 1 fontos őszi teendőt, amiről ne feledkezzen el! Aktuálisan fontos szezontevékenységek ugyanis mindig vannak.

A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége alapos előkészítést követően új szakmai díjat indít útjára Flash Award néven.

Ma mutatták be az új magyar innovációt, a LuxRoll névre hallgató hirdetéshordozó felületet, ami a mobil reklámhordozók piacán a már 3 évtizede elérhető és általánosan igen elterjedt roll-upra kínál egy korszerűbb alternatívát a vizuális megjelenítés területén. Az integrált motor és LED fényforrás által körbe forgó és világító, percek alatt felállítható mobil LuxRoll a mai naptól elérhető a reklámszakma, illetve a kreatív felületek után érdeklődő megrendelők számára.

A marketing célú üzenetek kreatív tartalommal való megtöltése úgy, hogy az megragadja az egyén figyelmét, egyre nagyobb kihívást jelent a reklámszakembereknek. Kitűnni a tömegből nem egyszerű, és ebben a képi megjelenítésnek van a legnagyobb ereje. A LuxRoll új generációs reklámeszköz, friss, ropogós csemegeként hat a reklámhordozók lassan megújuló piacán.

„Az elmúlt években a BTL piacot jellemezte a statikusság. Valahogy ide nehézkesebben szüremkedtek át a technikai innovációk. Még az óriásplakátok és citylightok területén újat tapasztalhattunk, de a beltéri megjelenítés, főleg a hordozható, könnyen átalakítható reklámhordozó felületek nem hoztak sok újat az elmúlt években. - mondta el Papp-Váry Árpád, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke és a Budapesti Metropolitan Egyetem dékánja rövid előadásában. „Még mindig az egyik marketing főbűn, hogy nem használjuk eléggé a technológiai újdonságokat. Pedig az adatalapú marketing, a perszonalizált marketing, a kreatív ötletek és a technológiai innovációk kombinációja az, ami igazán sikerre tud vezetni.”

LuxRoll: minden, ami a Roll-up, csak még több

Az emberek ingerküszöbének átlépéséhez egyre erősebb impulzusokra van szükség. Ha BTL termékről beszélünk, elsők között asszociálunk a roll-upra, mint a beltéri vizuális megjelenítés legalapvetőbb és legelterjedtebb eszközére. Jól esik a szemnek, de a befogadó közönség megszokta őket és fehérzajként reagál rá. Egy olyan friss, kreatív tartalomhordozó megjelenése, mint a LuxRoll, innovatív formavilágával, továbbá a benne rejlő grafikai poénok lehetőségével merőben új felhasználói élményt, a megrendelő számára pedig üzleti sikert eredményez. 

A LuxRoll 2 fő komponsensből áll: maga a LuxRoll vázszerkezete és a cserélhető, grafikát tartalmazó palást. A forgásiránya és sebessége mellett a fényereje is szabályozható. A termék nagy előnye a látványossága mellett, hogy a roll-uppal ellentétben minden irányból információt tartalmaz. Ráadásul a LuxRoll egyszeri megvásárlása után, elegendő csak a vázon lévő palástokat a kívánt tartalom szerint cserélni. A termék vezeték nélkül akkumulátorról is üzemeltethető, így bel- és kültéren bárhol szabadon térbe helyezhető, akár 2-3 perc alatt. A néhány mozdulattal cserélhető palástja vízálló, a vizuális tartalmat rendkívül látványosan, valódi fotóminőségben közvetíti. Több LuxRoll termék esetében lehetőség van a kreatív grafikai kombinációk kihasználására, amivel újabb lehetőségek nyílnak meg. Pl. egy élő fasor, vagy oszlopcsarnok szimulációja. A feltalálók úgy alakították ki a honlapon megtalálható palást szerkesztőfelületét, hogy a grafikusokon és ügynökségeken kívül, minden szakképzettség nélkül is tudja bárki a saját céljára felhasználni.

LuxRoll: minden, ami a Roll-up, csak még több

Az emberek ingerküszöbének átlépéséhez egyre erősebb impulzusokra van szükség. Ha BTL termékről beszélünk, elsők között asszociálunk a roll-upra, mint a beltéri vizuális megjelenítés legalapvetőbb és legelterjedtebb eszközére. Jól esik a szemnek, de a befogadó közönség megszokta őket és fehérzajként reagál rá. Egy olyan friss, kreatív tartalomhordozó megjelenése, mint a LuxRoll, innovatív formavilágával, továbbá a benne rejlő grafikai poénok lehetőségével merőben új felhasználói élményt, a megrendelő számára pedig üzleti sikert eredményez. 

A LuxRoll 2 fő komponsensből áll: maga a LuxRoll vázszerkezete és a cserélhető, grafikát tartalmazó palást. A forgásiránya és sebessége mellett a fényereje is szabályozható. A termék nagy előnye a látványossága mellett, hogy a roll-uppal ellentétben minden irányból információt tartalmaz. Ráadásul a LuxRoll egyszeri megvásárlása után, elegendő csak a vázon lévő palástokat a kívánt tartalom szerint cserélni. A termék vezeték nélkül akkumulátorról is üzemeltethető, így bel- és kültéren bárhol szabadon térbe helyezhető, akár 2-3 perc alatt. A néhány mozdulattal cserélhető palástja vízálló, a vizuális tartalmat rendkívül látványosan, valódi fotóminőségben közvetíti. Több LuxRoll termék esetében lehetőség van a kreatív grafikai kombinációk kihasználására, amivel újabb lehetőségek nyílnak meg. Pl. egy élő fasor, vagy oszlopcsarnok szimulációja. A feltalálók úgy alakították ki a honlapon megtalálható palást szerkesztőfelületét, hogy a grafikusokon és ügynökségeken kívül, minden szakképzettség nélkül is tudja bárki a saját céljára felhasználni.

Mi is a receptje egy jól használható BTL terméknek?

A LuxRoll, mint a legtöbb nagyszabású innováció, egy baráti beszélgetésből nőtte ki magát. A feltaláló páros közül az egyik tag marketinges, míg a másik nyomdaipari háttérrel rendelkezik, így nem meglepő, hogy ez a csapat átérezte, milyen nagy igény lenne egy izgalmas, látványos, figyelemfelkeltő reklámhordozóra. Hamar kibővült a LuxRoll egy informatikussal, illetve egy világítástechnikával foglalkozó szakemberrel, akiknek gyakorlati tudása elengedhetetlenné vált a fejlesztés során. Az ötlet hamar megszületett, de a kivitelezéshez szükségük volt 1,5 év fejlesztésre és a GINOP pályázatára, aminek segítségével lehetnek ma itt.

Olvass tovább: Végre egy innováció BTL-eseknek: megérkezett az új generációs reklámhordozó

(Rendezvény Világ)

Az Accor magyarországi HR-csapata employer branding stratégia és toborzási kampány kategóriákban ezüst díjat nyert az idei HRKOMM Awardon. A stratégia és a kampány célja az Accor globális „Feel welcome, feel valued” márkaüzenetének helyi megjelenítése volt.

Dél-Budán, a Prielle Kornélia és a Szerémi utca kereszteződésénél épül fel az új, 122 szobás ibis Styles Budapest Genius, amely egyedi dizánjával magyar feltalálóknak állít emléket. Az Infogroup és Lovas Péter együttműködésében megvalósuló 3 csillagos ibis Styles Budapest Genius modern külsőt és a technikatörténet híres magyar zsenijei által inspirált élénk, kreatív belső designt kínál

Ezzel a sokat ígérő címmel harangozzuk be idén a sorrendben 20. Hifi Show kiállítást, amely ezúttal is a Hilton Budapest City Hotelben kerül megrendezésre. A címben azért használtuk ezt a vonzó kifejezést, mert a kiállítás idén immár húsz év óta minden évben megrendezésre kerül és mindig a legmagasabb szintű, fantasztikus hangzást produkáló berendezések bemutatásának adott otthont, melyek, izgalmas zenei élményt nyújtottak a hifi iránt érdeklődő látogatóknak és ez idén sem lesz másként.

Kiállító partnereink hasonlóan a korábbi évekhez most is mindent elkövetnek, hogy a legújabb és leginnovatívabb hifi és high-end berendezéseket mutassák be a közönségnek, így a bemutatókon mindenki saját maga tudja kiválasztani, a számára legjobb hangzást, a legjobb erősítőt, lejátszót, hangfalakat, vagy fejhallgatókat...

Az idei HIFI SHOW egyik szenzációja – immár hagyományosan - a világ legjobbjai, vagyis az EISA díjas készülékek bemutatója. Látványos LG és Philips Oled /LCD TV bemutatók mellett a legjobb erősítők, hangfalak, lejátszók – várják a hifi és videotechnika iránt érdeklődőket.

A rendezők hagyományosan kedvezményes belépési lehetőséget biztosítanak a kiállítás látogatói számára. Ehhez viszont regisztrálni kell a kiállítás honlapján a www.hifishow.hu –n ahol már most is előzetes híreket olvashatnak és részletes áttekintést nyerhetnek a kiállításon résztvevő gyártó és forgalmazó cégekről. Idén első alkalommal élő Djabe koncertek teszik majd változatossá és érdekessé a rendezvényt.

Az igazi szenzáció, mint jeleztük, hogy a kiállítás vagyis a 20. HIFI SHOW egyszerű regisztrációval olcsóbban látogatható, amihez 25 % -os kedvezménnyel lehet hozzájutni azoknak, akik regisztrálnak a www.hifishow.hu a weboldalon.

A 20. HIFI SHOW kiállítás időpontja: 2019. október 26-27.
nyitva: délelőtt 10 órától, este 18 óráig.

Helyszín: HILTON Budapest City Hotel

Cím: 1062, Váci út 1-3

Regisztrálás a kedvezményes belépőkért: www.hifishow.hu

(Rendezvény Világ)

Tipp

Olvasta?

Időrendben

« Május 2024 »
H K Sze Cs P Szo V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Tartalom galéria

A világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője kóstolható a Hilton Budapest skybarjában

A világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője kóstolható a Hilton Budapest skybarjában

More details
Hat hazai konferencia és wellness szálloda került a legjobbak közé 2023-ban

Hat hazai konferencia és wellness szálloda került a legjobbak közé 2023-ban

More details
Divat és luxus tematikával lép a magyar piacra a Sofitelt felváltó új szállodamárka

Divat és luxus tematikával lép a magyar piacra a Sofitelt felváltó új szállodamárka

More details
Újabb gyógyvizes medencével bővült egy egerszalóki szálloda

Újabb gyógyvizes medencével bővült egy egerszalóki szálloda

More details
Háromszáz férőhelyes konferenciaterem épül a Városliget közelében

Háromszáz férőhelyes konferenciaterem épül a Városliget közelében

More details
Magyarországon nyaralnál idén? - Van egy rossz hírünk

Magyarországon nyaralnál idén? - Van egy rossz hírünk

More details
Újabb gyógyvizes medencével bővült egy egerszalóki szálloda

Újabb gyógyvizes medencével bővült egy egerszalóki szálloda

More details
Háromszáz férőhelyes konferenciaterem épül a Városliget közelében

Háromszáz férőhelyes konferenciaterem épül a Városliget közelében

More details
25 millió dollár kriptovalutát lopott el néhány másodperc alatt két MIT-s

25 millió dollár kriptovalutát lopott el néhány másodperc alatt két MIT-s

More details