2025. április 20., vasárnap - Konrád, Tivadar
A már 20 éves Debreceni Őszi Fesztivál az év jelentős kulturális rendezvénye, mely számos művészeti ágban kínál minőségi programokat, alkalmat adva helyi és országos jelentőségű évfordulóinkról való megemlékezések számára is.
A családokra fókuszáló, wellness- és konferenciaszállodák egy kis odafigyeléssel kutyabarát szálláshelyként is funkcionálhatnak. Jó példa a harkányi Dráva Hotel Thermal Resort****, amely a Kutyabarát Hely Tanúsítvány által minősített kutyabarát szálláshely, ugyanakkor másfél éve a KidsOasis Gyerekbarát szálláshely minősítést is megszerezte.
November 1-én nyílik Budapest első Pop-Up desszertbárja a Hello Sweet Budapest! Egész télen át az újonnan nyíló Hello Sweet Budapest desszertbár különleges édességeit kóstolhatjátok meg havi tematikus hónapokban a Bálna Bisztróban és Bálna Teraszon! Különleges desszert kínálat, alkoholos és alkoholmentes ital különlegességek várnak!
A nyitó hónap - a november - a Pöttyös Túró Rudi hónapja lesz, ahol alkoholos és alkoholmentes koktélok, valamint elképesztő Túró Rudis ételek várnak rátok! - írja a balnabudapest.hu.
A magyarországi bemutató 40. évfordulója alkalmából nyílik nagyszabású Csillagok háborúja kiállítás, melynek a Bálna Budapest ad otthont! Chewbacca, Yoda, R2D2, C-3PO, a Sithek, Darth Vader és mások - életnagyságú alakja, óriási termetű Jabba, a hutt, a négy méter magas Rancor, a nyolc méteres Palpatine trónterem és az Anakin Skywalker kilenc méter hosszú légifogata, mitikus fegyverekből álló kollekció és egyéb kultikus tárgyak mellett green box és virtual reality terem is várja a Star Wars rajongókat a The Fans Strike Back - Csillagok háborúja gyűjtői kiállításon 2020. január 19-ig a Bálnában.
Ahogy azt a 'The Fans Strike Back' elnevezés is sugallja, a kiállításon számos hivatalos gyűjtői darab lesz látható, ugyanakkor profi művészek és szakemberek egyedülálló munkái is helyet kaptak.
Helyszín: Budapest Bálna, Nehru Part, 1093 Budapest, Fővám tér 11-12.
Időpont: MEGHOSSZABBÍTVA! 2019. szeptember 15 - január 19.
Jegyek: a nagy érdeklődésre való tekintettel az előzetes jegyvásárlás erősen javasolt!
A kiállításra jegyek az alábbi linken már vásárolhatók
Nyitvatartás
Hétfő: Zárva
Kedd: 12:00- 20:00
Szerda: 12:00- 20:00
Csütörtök: 12:00- 20:00
Péntek: 12:00- 20:00
Szombat: 10:00- 21:00
Vasárnap: 10:00- 19:00
Az ország legnagyobb kisgyerekes szülőknek szóló rendezvényén testközelből is szemügyre vehetitek, sőt ki is próbálhatjátok a reklámokból már jól ismert játékújdonságokat. Gyertek és melegítsetek be a karácsonyi szezonra! A család egyetlen tagja sem fog unatkozni, a közel száz izgalmas programelem és foglalkozás közül mindenki megtalálja a kedvére valót.
A Marie Claire magazin 2019-ben 11. alkalommal rendezi meg a Marie Claire Fashion Days-t, a hazai divatélet és a magyar tervezők egyik legfontosabb seregszemléjét, ahol neves dizájnerek, feltörekvő tehetségek és világmárkák tolmácsolásában ismerhetjük meg a jövő évi tavaszi-nyári és az aktuális trendeket.
A látogatók szombaton birtokba vehették a Nagyjátszóteret, valamint a helyreállított Millennium Házát. A két év múlva nyíló Magyar Zene Háza Európa legjobb középülete díját nyerte el. Már a nyitónapon telt házzal üzemel Magyarország egyik legkomplexebb és legkorszerűbb játszótere a Városligetben. Mintegy félszáz különleges játékelem teljes kihasználtsággal működik a több mint 13 ezer négyzetméteres parkrészben, ahol ezentúl a hét minden napján animátorok várják a gyerekeket – mondta Baán László, a Liget Budapest Projekt miniszteri biztosa.
A helyi libából készült alföldi ételek és az egri borok frigyéből különleges fesztivál születik Debrecenben, november 8. és 10. között. A gyermekdal szerint ugyan pulykakakasért érdemes Debrecenbe menni, Márton-nap környékén mégis a helyi gazdaságokban nevelt liba és a belőle készített ételek csábítanak az Alföld fővárosába.
A főváros hivatalos turisztikai szervezete, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ csokorba gyűjtötte az eddig nyilvánosságra hozott karácsonyi, valamint a szilveszteri programokat. A BFTK partnereivel szoros együttműködésben hosszú ideje azért dolgozik, hogy Budapest egyedülálló szépségét és pezsgő kulturális életét minél többen megismerjék, és minél többen ellátogassanak a fővárosba.
Az Airbnb aktivitása 2017-hez hasonlóan 2018-ban is jelentős növekedést mutatott, 25%-kal növekedett a vendégéjszakák száma, ami 2018 végére meghaladta a 1,8 milliót. Ezzel 2016-hoz képest közel 70%-kal növekedett az Airbnb szálláshelyen eltöltött vendégéjszakák száma, derül ki a Colliers International és a Hotelschool The Hague friss, Budapestre vonatkozó Airbnb elemzéséből.
Az Airbnb piaci részesedése az eltöltött vendégéjszakákra vonatkozóan 2018 végére már elérte a 20%-ot. Következtetésképpen kijelenthetjük, hogy a már eleve magas piaci részesedését az Airbnb tovább tudta növelni a tavalyi évben, továbbá az elmúlt évek belvárosi kerületekre vonatkozó szabályozó rendeletei egyelőre nem tudták visszaszorítani az Airbnb terjeszkedését Budapesten.
Hasonlóan 2017-hez képest, az Airbnb foglalások erősen a belvárosi kerületekre fókuszáltak 2018-ban is, mivel a V., VI., VII. kerületben történt a budapesti foglalások 69%-a. A tanulmány szerint a VII. kerület vezeti az Airbnb foglalások koncentrációját 29%-kal (+4%-pont növekedés 2017-hez képest), melyet a VI. kerület követ 22%-kal (-1%-pont), valamint a harmadik helyet az V. kerület foglalja el 18%-kal (-3%-pont).
Ezeken a területeken a szobaárak általában magasabb árszintet képviselnek összehasonlítva a kevésbé népszerű kerületekkel, azonban a mért átlagár nem tudott tovább emelkedni 2018-ban.
A budapesti foglalható egységek száma 10%-os növekedést mutatott az előző évhez képest. A különböző típusú szálláslehetőségek közül 2018-ban is a teljes lakás volt a legkeresettebb opció a vendégek körében, mivel a foglalások 50%-a ilyen típusú szálláshelyen történt.
A bérbeadók többsége (61%) egynél több lakást adott bérbe, amely meghaladja a legtöbb európai nagyvárosban kialakult 40-50%-os átlagot. Ez alapján elmondhatjuk, hogy a budapesti Airbnb piacot inkább a professzionális bérbeadók dominálják.
Az eddigi trendek alapján arra számítunk, hogy az Airbnb piac a következő években is növekedni fog, összhangban a Budapestre látogató turisták számának emelkedésével. A hazai szállodapiacon történő folyamatos és jelentős fejlesztések átadása a következő 2 évben várható, így a kínálat bővülésének köszönhetően az Airbnb piaci részesedésének gyors növekedése csökkenhet az elkövetkező években. Továbbá az egyre szigorúbb szabályozói környezet is visszafoghatja a növekedés ütemét.
– mondta Steinfeld Tamás, a Colliers International piackutatási igazgatója.
A Colliers International és a Hotelschool The Hague friss, Budapestre vonatkozó Airbnb elemzése alapján szerkesztett kiadványban szereplő információk forrása az AirDNA által szolgáltatott, hiteles Airbnb adatbázis.
(Forrás: Colliers International, Hotelschool The Hague)
Magyarország Szingapúri Nagykövetsége szervezésében hazánk először mutatkozott be önálló nemzeti standdal, négy társkiállító utazási iroda, valamint a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ közreműködésével Ázsia vezető turisztikai szakvásárán.
A nagy sikerű háromnapos OfficeXPO keretein belül került sor az első WELL Building konferenciára a MOM Sportban, ahol jelentős érdeklődést váltottak ki a hazai és nemzetközi szaktekintélyek előadásai és kerekasztal-beszélgetései. Bár az út elején járunk, de az út szerencsére tisztán látszik - számol be a realista.hu.
Már-már közhelyszámba megy, hogy minden cég influencerrel akar reklámozni. De vajon tudjuk-e, milyen tényleges, kézzelfogható eredményeket nyújt ez a fajta marketing? Egy új szolgáltatás azt ígéri, hogy pontosan mérhetővé teszi az influenszer-kampányok hatását – így mind a cég, mind a megbízott véleményvezér pontos képet kaphat a munkája értékéről. A Befluence már most olyan piaci szereplőket tudhat a hívei közt, mint Kulcsár Edina, Tápai Szabina vagy Nagy Benedek (youtuber).
Miért is van szükség influencerekre? „Egy cégnek kell egy arc, aki megszemélyesíti a márkát. Kis -és középvállalatoknak különösen értékes egy véleményvezér, mivel költséghatékonyabb, mint egy plakátkampány vagy egy TV-szpot” – mondja Tápai Szabina kézilabdázó, aki maga is 180 ezernél több követővel büszkélkedhet.
Sokan azt mondják, ez egy óriási lufi, ami előbb-utóbb ki fog durranni. Nos, én kezdek meggyőződni az ellenkezőjéről! A cégek rengeteget tudnak spórolni, ha influenszer-marketinget folytatnak, hiszen így már nem kell a különböző platformokon való megjelenés díját kifizetni
– ezt már Kulcsár Edina teszi hozzá, akinek a hétköznapjaira közel félmillióan kíváncsiak az Instagramon. A korábbi szépségkirálynő ráadásul nem csak véleményvezérként tevékeny, hanem maga is foglalkozik marketinggel: jelenleg egy több mint 50 influenszerrel dolgozó ügynökséget működtet.
Mitől jó az influenszer?
Kozma Máté, a Befluence startup szóvivője szerint a sikeres influencer-kampányok titka a megfelelő személy kiválasztásában rejlik, ami sokszor nem is olyan egyszerű feladat – az új eszköz ebben is a cégek segítségére lesz. Van, hogy az adott hirdető szimpátia alapon ragaszkodik az ismert archoz, miközben a marketing céljaikhoz valaki más lenne megfelelőbb. Ezért is nagy előny, ha valaki jól szegmentált közönséggel rendelkezik. Ha például kutyabarátként egy minőségi tápokat bemutató Insta-oldalt működtetünk, van egy nagyon jól körülírt célcsoportunk: a kutyatápok iránt érdeklődő gazdik.
A következő, elengedhetetlen szempont a hitelesség: „Egy hiteles influenszer nem csak szponzorált tartalmakat oszt meg az oldalán. Ha pedig valamit promóz, akkor nemcsak a poszt erejéig pózol vele, hanem egyébként is hordja, használja. Látszik, hogy szereti, és nem csak azért vesz fel valamit, mert pénzt kapott érte!” – mondja Kulcsár Edina. Ezzel Tápai Szabina is egyetért: „Volt olyan hirdető, akit visszautasítottam, mert nem tudtam azonosulni azzal, amit képviselt. Az is fontos, hogy hosszú távú kampányokban gondolkodom, egyposztos felkéréseket nem vállalok el.”
És mi a helyzet a lájkokkal? Vajon mennyit nyom a latban, hogy hányan szívecskézik be az adott személy posztjait? Edina szerint egy cégnek nem ez alapján kéne influenszert választani. „A hitelesség, a kommunikáció, a statisztikák és persze az eladás a legfontosabb. Szerencsére ez (a Befluence) egy olyan fejlesztés, ami mérhetőséget biztosít a cég és a véleményvezér számára. Előbb-utóbb mindenki rá fog jönni, hogy mérés nélkül senki nem tud érvényesülni ebben a világban.”
A jövő: a mérhetővé tett teljesítmény
Miben rejlik tehát a Befluence újítása? Röviden: az új szolgáltatás pontosan mérhetővé teszi, az adott cég számára hány konverziót: (vásárlást, kattintást, feliratkozást) generál az influenszerrel való együttműködés. Ez pedig mind a cég, mind a véleményvezér oldalán a fejlődést szolgálja.
A Befluence egy egyedi kódot generál, ami a cég weboldalába építhető be - az influenszernél ugyanekkor egy szektor-specifikus tag-ekkel ellátott link jelenik meg, ami az oldalra mutat. A két felületet összekötve pontosan mérhető, a kattintások mekkora hányada érkezik az influenszeren keresztül és azokból mennyi konverzió keletkezik
– magyarázza Kozma Máté.
Így nemcsak a cég láthatja, hogy az influenszer mennyit értékesít, hanem a felkért személy is visszajelzést kaphat arról, hogyan teljesít a kampányban. „Ha nem elég jól, akkor megéri a posztok tartalmán csiszolni, esetleg megfontolni, hogy a jövőben más termékcsoportokra koncentráljon. Lehet például, hogy valaki fitneszbérletek értékesítésében nem jó, viszont sikeresen reklámozhat ruhákat.”
Kulcsár Edina már most lelkesedik az új lehetőségért: „Korábban csak a cégek visszajelzéseiből tudtunk eredményeket számolni. Vannak bizonyos követőlinkek, de korántsem mutatnak olyan részletes adatokat, mint a Befluence. Örülnék, ha a cégeknek nem kéne pénzt kidobnia ahhoz, hogy kitapasztalják, ki a számukra az ideális személy, hiszen sokszor hallunk olyanokat, hogy több százezret kifizetnek, de vásárlást nem igazán tudnak generálni belőle.”
Ezt így látja Tápai Szabina is, aki szerint a mérési eredmények ismerete kedvez az influenszereknek is, hiszen: „Ezáltal fejlődök, képet kapok arról, hogy milyen területeken vagyok erős. Más üzleti modellt tudok kialakítani a velem együttműködő céggel - például a bevételből részesülök, amire eddig még nem volt lehetőség a mérési rendszerek hiánya miatt. Ezzel pedig lépéselőnybe kerülhetek más influenszerekkel szemben!” A Befluence-nek köszönhetően lehetőség nyílik a PPC alapú influencer együttműködésekre is.
Szabina szerint a Befluence várhatóan megszűri majd a piacot, és szűkülni fog azok köre, akiket felkérnek a közös munkára.
Az influenszerek száma csökkenhet, hiszen az eredményteleneket kidobja a piac – a hatékony véleményvezérekkel hirdető cégek száma viszont csak növekedni fog. Aki valódi értéket teremt, annak mindig lesznek felkérései.
Az Arsboni idén tavasszal is megrendezi a…
2025. április 11-én, a magyar költészet napján…
Elkezdődött a Walk My World immerzív produkció…